Volkswagen T-Roc Forum banner
61 - 80 of 99 Posts
Discussion starter · #61 ·
Ik heb het gevoel dat mijn schijven (10.000 mijl) nu en dan een beetje piepen/knarsen, ik hoor het op parkeerplaatsen etc.
Is dit niet gewoon het spul waarmee ze tegenwoordig de remblokken maken?
Ik tik gewoon op het rempedaal als ik het hoor en meestal gaat het dan even weg.
Je hebt gelijk, het is het spul dat vroeger werd gebruikt om de remblokken te maken, goedkoop spul. In mijn geval is het geluid er, zodra de blokken warm zijn, altijd bij lage snelheden.
Blijkbaar is er misschien een nieuwe remblok met andere materialen, maar we wachten nog steeds tot deze hier aankomt.

Discussion starter · #62 ·
Ik vroeg me af of het gebruik van ACC op de snelweg vaak licht remt, wat een lichte verglazing op de remblokken of iets dergelijks veroorzaakt.
Je weet toch wie tegenwoordig de R&D doet, nietwaar...
In mijn geval maakt het echt niet uit of het snelwegen of korte ritten zijn. Geluid blijft aanhouden.
Of ik ACC gebruik of niet, is nog steeds een probleem.

Het vreemde is dat de auto 3 maanden oud is en de wielnaven al roesten. Ik heb nu veel VW's gehad, maar geen enkele roestte zelfs binnen het eerste jaar van het bezit.
Moet zeggen dat ik ook kleine roestpuntjes heb opgemerkt. De mijne is ook ongeveer 4 maanden oud met 2700 km.Ik denk dat ik tot nu toe maar twee of drie piepjes heb gehoord, maar alles had te maken met ofwel heel langzaam wegrijden of kruipen tot stilstand, dit alles toen het rempedaal en/of de elektronische parkeerrem werd in- / uitgeschakeld. Heb hetzelfde ervaren op mijn Golf MK7, dus voorlopig niet veel zorgen.Maar ik kan je frustratie voelen. Ik zou ook absoluut ongelukkig zijn om deze prijs voor een auto te betalen en zo'n ergernis te hebben. Ik heb dit jaren geleden ook met een Ford Fiesta meegemaakt en zelfs de Ford-dealer kon het toen niet oplossen.Ik zal uitkijken naar vergelijkbare geluiden. Is het een hoge / lage toon? Lijkt het alsof het te maken heeft met rotatie of kloppen? Eén kant of beide? Alleen vooruit of ook achteruit? Vlak of oneffen wegdek? Doet het het ook in andere rijmodi (ik neem aan dat je 4-Motion hebt net als ik)?

Discussion starter · #66 · (Edited)
Moe zeggen dat ik ook kleine roestpuntjes heb opgemerkt. De mijne is nu ook ongeveer 4 maanden oud met 2700 km.

Ik denk dat ik tot nu toe maar twee of drie piepjes heb gehoord, maar die hadden allemaal te maken met ofwel heel langzaam wegrijden of kruipen tot stilstand, dit alles toen het rempedaal en/of de elektronische parkeerrem in- en uitgeschakeld werden. Heb hetzelfde ervaren op mijn Golf MK7, dus voorlopig geen zorgen.

Maar ik kan je frustratie voelen. Ik zou ook ontzettend ongelukkig zijn om deze prijs voor een auto te betalen en zo'n ergernis te hebben. Ik heb dit jaren geleden ook meegemaakt met een Ford Fiesta en zelfs de Ford-dealer kon het toen niet oplossen.

Ik zal mijn oren openhouden voor vergelijkbare geluiden. Is het een hoge / lage toon? Klinkt het alsof het met rotatie of kloppen te maken heeft? Eén kant of beide? Alleen vooruit of ook achteruit? Vlak of oneffen wegdek? Doet het het ook in andere rijmodi (ik neem aan dat je 4-Motion hebt net als ik)?
Dus het geluid gebeurt in dezelfde gevallen als u noemde, het is hoog. In het verkeer is het irritant, maar het lijkt niet zo luid, maar zodra je in een parkeergarage bent, lijkt het veel luider met geluid dat weerkaatst op de muren. Afgezien van de hoge toon hoor je ook de remblokken wegslijten. Wegdek maakt niet uit, het gebeurt consequent bij langzaam optrekken/kruipen in het verkeer. Er is geen kloppen en het lijkt alsof het aan beide kanten is waar je het geluid hoort. Rijmodus maakt geen verschil en auto hold aan of uit helpt niet

Het is zeker een geluid van buitenaf, want het geluid is duidelijk hoorbaar als het raam naar beneden is, maar ik heb de hoedenplank, de bodemplaat, het reservewiel en de piepschuimhouder voor de krik verwijderd om het te beperken en nog steeds geen succes. Het geluid maakt me gek o_O
We hebben precies hetzelfde probleem en de dealer kan het (tot nu toe) niet oplossen. 3 pogingen tot nu toe

We hebben PRECIES dezelfde fout, begon na 1k mijl = garage heeft het twee keer geprobeerd en nu wil ik de auto terugbrengen.
Hoi Michael, we hebben ook precies hetzelfde probleem met de gloednieuwe T-ROC (het piepgeluid begon bij 1000 mijl). Twee keer naar de dealer geweest en geven ze nog een kans om het te "repareren". (Remmen zijn al ontglazuurd).
Hoe gaat het met de retourzending? Want dat is onze volgende stap.
Heeft uw dealer toegegeven dat VW weet dat er een probleem is?
Terry Rouse.

youtube.com
Als het zoals de bovenstaande link is, wordt het veroorzaakt door defecte remblokken die vervormd of verkruimeld zijn als gevolg van een fabricagefout.
Sommige van de Oem-onderdelen zijn de laatste tijd van slechte kwaliteit, vooral de oem Valeo-ruitenwissers worden binnen enkele weken hard🤬

Ik weet wat je bedoelt met de ruitenwissers, ze waren afschuwelijk.
Ik had de mijne echt onder garantie moeten laten vervangen omdat ze niet geschikt waren voor het doel, maar ik heb de moeite niet genomen, ik heb gewoon Bosch-vervangingen gehaald.
Zeg me niet dat we hetzelfde moeten doen met de remblokken...?

Denk eraan dat ik de mijne ook altijd in de versnelling laat staan ​​als ik parkeer, aangezien de automatische/elektronische handrem van mijn buurman op zijn Skoda het begaf en hij achteruit zijn huis in rolde, waarbij zijn buitenspiegel afbrak en de hele zijkant van zijn auto bekrast werd.

@Michael Weston Ik had sinds het bezit slecht gescoorde schijven en ik heb me vaak afgevraagd of de parkeerrem en/of het remdroogsysteem er iets mee te maken hadden 🤔
Voor zover ik weet werkt het remdrogen alleen met de ruitenwissers in de automatische stand, maar ik ben niet zeker?

Ik gebruik ook geen autohold meer en ik gebruik de parkeerrem niet als de grond redelijk vlak is, ik laat hem gewoon in de versnelling staan.

Ik heb overwogen om het remdrogen uit te coderen, hoe deden we dat in het verleden 🤷‍♂️

Discussion starter · #77 ·
@Michael Weston Ik had sinds het bezit slecht gescoorde schijven en ik heb me vaak afgevraagd of de parkeerrem en/of het remdroogsysteem er iets mee te maken hadden 🤔
Voor zover ik weet werkt het remdrogen alleen met de ruitenwissers in de automatische stand, maar ik ben niet zeker?

Ik gebruik ook geen autohold meer en ik gebruik de parkeerrem niet als de grond redelijk vlak is, ik laat hem gewoon in de versnelling staan.

Ik heb overwogen om het remdrogen uit te coderen, hoe deden we het in het verleden 🤷‍♂️
Ik geloof dat coderen de garantie zal beïnvloeden.
Wat AutoHold betreft, dit heeft geen effect, want ik heb de auto een week lang zonder de functie geactiveerd gebruikt en het geluid blijft aanhouden

Discussion starter · #78 ·
Remschijven drogen…. Daar moet ik me eens in verdiepen..
Kortom, het is wanneer je de ruitenwissers aanzet dat de stabiliteitscontrole lichte druk uitoefent om de schijven te drogen, maar ik weet niet zeker of de T ROC deze functie überhaupt heeft.

Discussion starter · #80 ·
Net gevonden en gelezen: https://www.trocforums.co.uk/threads/4th-set-of-rear-pads-in-29k-miles-and-poor-ride-handling.3117/
Met het weer dat we de laatste tijd hebben gehad, zouden ze meestal aan staan.
Bedankt, het is goed om te weten dat het deze functie heeft, maar ik vermoed nog steeds niet dat dit het probleem is in mijn geval. Ik lijk ook niets te voelen dat grijpt of tegenhoudt.
Ik ben echter wel een soort klonk geluid gaan opmerken wanneer de achterremmen loskomen bij het achteruitrijden. Specifiek alleen bij achteruitrijden en het is er constant. En het andere is dat wanneer de handrem wordt aangetrokken, ik iets hoor dat klinkt als een veer die uit de positie springt. Dit is willekeurig, ik kan geen patroon of frequentie vinden voor hoe vaak dit gebeurt. Ik moet dit nog aan de dealer melden.

61 - 80 of 99 Posts