Dit vereist serieuze aandacht voor gezondheids- en veiligheidskwesties!
Ik had gisteren een software-update (mogelijk niet gerelateerd).
Vandaag, na ongeveer 15 mijl te hebben gereden, reed ik de A1 Zuid op - een tweevaksweg met geen vluchtstrook. Na ongeveer 5 minuten klonk er een hoorbaar 'Bing' - Bandenspanningsverlies Deflatie Waarschuwing. Er was nergens om veilig te stoppen op een tweevaksweg A1 (M), dus ik vertraagde tot ongeveer 35-40 mph op de A1(M) en greep het stuur stevig vast voor het geval de band zou klappen.
Ik ging voorzichtig verder, waarbij ik controleerde of er geen indicatie van direct gevaar was dat naar één kant trok.
Na ongeveer 15 mijl bij de volgende afslag kon ik eraf en reed naar een veilige plek om te stoppen waar ik de banden kon controleren. Geen duidelijke spijkers of lekken. Onnodig te zeggen dat ik mijn beste kleren droeg, moest knielen in de regen en mijn handen vies moest maken om rond het loopvlak te controleren.
Na het controleren van de bandenspanning bij een garage, ontdekte ik dat er absoluut GEEN PROBLEEM was.
De initiële gevaarwaarschuwing had me kunnen DODEN als ik onmiddellijk op de A1 was gestopt.
Actie vereist: onderscheid maken tussen plotseling drukverlies en een herinnering om de bandenspanning te controleren.
Verre van onder de indruk!
Ik had gisteren een software-update (mogelijk niet gerelateerd).
Vandaag, na ongeveer 15 mijl te hebben gereden, reed ik de A1 Zuid op - een tweevaksweg met geen vluchtstrook. Na ongeveer 5 minuten klonk er een hoorbaar 'Bing' - Bandenspanningsverlies Deflatie Waarschuwing. Er was nergens om veilig te stoppen op een tweevaksweg A1 (M), dus ik vertraagde tot ongeveer 35-40 mph op de A1(M) en greep het stuur stevig vast voor het geval de band zou klappen.
Ik ging voorzichtig verder, waarbij ik controleerde of er geen indicatie van direct gevaar was dat naar één kant trok.
Na ongeveer 15 mijl bij de volgende afslag kon ik eraf en reed naar een veilige plek om te stoppen waar ik de banden kon controleren. Geen duidelijke spijkers of lekken. Onnodig te zeggen dat ik mijn beste kleren droeg, moest knielen in de regen en mijn handen vies moest maken om rond het loopvlak te controleren.
Na het controleren van de bandenspanning bij een garage, ontdekte ik dat er absoluut GEEN PROBLEEM was.
De initiële gevaarwaarschuwing had me kunnen DODEN als ik onmiddellijk op de A1 was gestopt.
Actie vereist: onderscheid maken tussen plotseling drukverlies en een herinnering om de bandenspanning te controleren.
Verre van onder de indruk!