Volkswagen T-Roc Forum banner

Problemen met draadloze CarPlay

1 reading
3.6K views 3 replies 4 participants last post by  MONEYTREE1964  
#1 ·
Hallo mede T-Roc-bezitters,

Ik heb een paar frustrerende problemen met Wireless CarPlay in mijn auto. Een paar maanden geleden stopte het er plotseling helemaal mee te werken. Nu kan ik het alleen nog maar via een USB-kabel gebruiken, maar zelfs dat hapert af en toe. Het is echt teleurstellend, want het werkte in het begin prima en stopte toen plotseling. 😔

Hier is wat ik tot nu toe heb geprobeerd (deze oplossing werkt als Carplay helemaal niet werkt, inclusief USB-kabel):
  • Het resetten van de netwerkinstellingen op mijn iPhone 16 Pro Max.
  • Een harde herstart van het VW multimediasysteem.
Helaas werkte geen van beide. Ik heb het zelfs aangekaart bij mijn lokale dealer, maar hun reactie was niet erg behulpzaam - ze haalden gewoon hun schouders op en zeiden dat veel eigenaren hetzelfde probleem hebben en dat VW niets kan doen, omdat CarPlay een Apple-systeem is. (Ja, bedankt voor dat inzicht… 🙄)

Dus ik neem contact op om te zien of iemand anders hier dit probleem heeft gehad en het heeft kunnen oplossen? Is er een stapsgewijze handleiding of een probleemoplossingsmethode die ik misschien gemist heb?

Het is verrassend (en eerlijk gezegd irritant) hoe het in het begin perfect werkt en dan ineens uit het niets stopt. Alle hulp of advies zou zeer gewaardeerd worden!

#2 ·
Hoi mede T-Roc-bezitters,

Ik heb een paar frustrerende problemen met Wireless CarPlay in mijn auto. Een paar maanden geleden stopte het er gewoon helemaal mee. Nu kan ik het alleen nog maar via een USB-kabel gebruiken, maar zelfs dat hapert af en toe. Het is echt teleurstellend, want het werkte eerst prima en stopte toen plotseling. 😔

Hier is wat ik tot nu toe heb geprobeerd (deze oplossing werkt als Carplay helemaal niet werkt, incl. USB-kabel):
  • De netwerkinstellingen op mijn iPhone 16 Pro Max resetten.
  • Een harde herstart van het VW multimediasysteem.
Helaas werkte geen van beide. Ik heb het zelfs aangekaart bij mijn lokale dealer, maar hun reactie was niet erg behulpzaam - ze haalden gewoon hun schouders op en zeiden dat veel eigenaren hetzelfde probleem hebben en dat VW niets kan doen, aangezien CarPlay een Apple-systeem is. (Ja, bedankt voor dat inzicht… 🙄)

Dus, ik neem contact op om te zien of iemand anders hier dit probleem heeft gehad en het heeft weten op te lossen? Is er een stapsgewijze handleiding of probleemoplossingsmethode die ik misschien gemist heb?

Het is verrassend (en eerlijk gezegd irritant) hoe het in het begin perfect werkt en dan ineens stopt. Alle hulp of advies wordt zeer gewaardeerd!
Ik heb vaak geen toegang tot Apple Maps met mijn bedrade iPhone, ik gebruik dan de VW-navigatie! Als ik de auto verlaat en terugkeer, werkt het meestal weer! Ik heb geen idee waarom!

#4 ·
Schakel eerst Bluetooth op de telefoon uit. Zoek vervolgens de iPhone en verbind deze met de wifi van uw auto. Zoek het netwerk op uw telefoon, het zou zoiets als VW 3423 etc. moeten zijn... Klinkt raar, maar het werkt wel. Alle TRocs hebben verborgen wifi. Klik na verbinding in de wifi-instellingen van uw telefoon voor dit netwerk op automatisch verbinden. Ga nu terug naar de Bluetooth-instellingen op uw telefoon en schakel deze in. Ga pas nu naar het CarPlay-scherm op uw dashboard en klik op verbinden. Het zou nu via Bluetooth moeten verbinden. Vanaf nu zal het automatisch verbinding maken zolang de Bluetooth van uw telefoon aan staat.