Volkswagen T-Roc Forum banner
41 - 60 of 71 Posts
Emergency Call Service en Security & Service Basic duren beide 10 jaar (tot 2029 in mijn geval)

• Helpful
Reactions: Vernerbongo2
Nooit zulke valse waarschuwingen en oproepen gehad of gelezen.

Het klinkt meer als een probleem met uw auto (misschien een sensor) dan als een algemeen probleem dat andere auto's treft en dat zou worden opgelost (?) door een software-update.

Heb je de gebruikelijke Infotainment-herstart geprobeerd?

Je hebt een OBD11 geloof ik, dus heb je gecontroleerd of er foutcodes zijn geregistreerd?
Ik denk dat @Ray Cathode dezelfde boodschap had (hij reageerde eerder in deze thread). Ik dacht dat een paar mensen het hadden gehad, maar ik ben net de berichten teruggegaan en het is alleen hij. Google suggereert echter dat dit een bekend probleem is en een update vereist

Het heeft de oproep niet echt gedaan, maar is slechts twee keer kort verschenen en daarna verdwenen.

Het is vandaag niet gebeurd, maar ik zal zien hoe het gaat.

@Impala Dat wist ik niet, ik heb de mijne vooraf geregistreerd gekocht en die informatie niet bij mijn auto gekregen. Ik wist dat de app connect over 3 jaar eindigde, dus ik nam aan dat al het andere hetzelfde was 🤷‍♂️

Bedankt 👌

Ja, de meeste gemelde problemen gaan over SOS niet beschikbaar. Ik weet niet of een van die problemen door een dealer is gerepareerd, maar de ongevraagde SOS-oproepactivering zou een andere manifestatie kunnen zijn van een defecte noodoproepmodule. Dus dezelfde bron, slechts een ander symptoom.

• Like
Helaas kreeg ik ook de 'sos niet beschikbaar' foutmelding. Ik heb de auto naar een VW-dealer gebracht en ze hebben het voor me opgelost. Knop werd groen en ik vertrok. Na ongeveer 10-15 km rijden kwam de foutmelding weer en werd de knop rood. Dus ik ga morgen terug naar de dealer.

Dus ik heb een update na mijn ochtendbezoek aan VW. De monteur zei dat deze modules een interne batterij hebben (misschien werkt sos ook in geval van stroomuitval?) en dat die defect zou kunnen zijn.

Hij zal deze vervangen, zoals ze eerder bij Tiguans hebben gedaan, om te voorkomen dat de module wordt vervangen, aangezien mijn auto al 3 jaar oud is (tweedehands gekocht).

@leossmith nog nooit van gehoord, hopelijk werkt het 👌
Het voelde ook een beetje vreemd voor mij, maar het lijkt erop dat ze het ter plekke ook niet konden uitzoeken. Mijn vader is een gepensioneerde autohandelaar en eigenaar van een carrosseriebedrijf, dus hij heeft een goede relatie met lokale VW's en ze proberen het uit te zoeken, maar de monteur van de dealer vertelde ons een paar keer dat ze specifieke, regelmatige problemen hebben met de troc (en tiguan die onderdelen delen).

Edit:
Blijkbaar is dit de batterij (officieel is er geen vervangend onderdeel) in de rechterbovenhoek.

Image

Eerlijk gezegd is het logisch om een volledig andere noodstroomvoorziening te hebben, aangezien deze de hulpdiensten moet bellen in het geval dat je auto in aardappelpuree verandert, waardoor mogelijk de hoofdaccu of de bedrading wordt vernietigd. Ik neem aan dat het ook op de een of andere manier beschermd is.

• Like
Eerlijk gezegd is het logisch om op een volledig andere stroomvoorziening terug te vallen, omdat het de hulpdiensten moet bellen in het geval dat je auto in de puree ligt, waardoor mogelijk de hoofdbatterij of bedrading wordt vernietigd. Ik stel me voor dat het ook op de een of andere manier beschermd is.
Ik heb even gekeken en het lijkt erop dat het zich in de "nood-/connected services"-box bevindt, die zich op een plek bevindt waar je waarschijnlijk niet meer om hulpdiensten geeft als deze wordt vernietigd. Ik hoop dat dit het probleem is. Het voelt vreemd aan dat veel VW-auto's dit sos-probleem hebben en dat het nergens wordt vermeld.

Ik heb even gekeken en het lijkt erop dat het in de "nood-/connected services"-box zit, die zich op een plek bevindt waar je waarschijnlijk niet meer om hulpdiensten geeft als deze vernietigd is. Ik hoop dat dit het probleem is. Het voelt vreemd aan dat veel VW-auto's dit sos-probleem hebben en dat het nergens wordt vermeld.
Ja, je zou verwachten dat dergelijke informatie wordt verspreid over VW-dealers als onderdeel van de foutanalyseprocedures waaraan ze moeten werken.

Wordt uw batterij kosteloos vervangen als een vroege levensduur? Ik verwacht dat zo'n batterij oplaadbaar is en constant wordt bijgeladen en een lange levensduur heeft.

Wordt uw batterij kosteloos vervangen als gevolg van een vroegtijdige defect? Ik zou verwachten dat zo'n batterij oplaadbaar is en constant wordt bijgeladen en een lange levensduur heeft.
Ik heb nog geen idee. Ik heb gevraagd of de auto nog onder garantie valt voor dergelijke zaken, maar heb nooit antwoord gekregen. Vanwege de "relatie" met de dealer werden mij echter geen kosten in rekening gebracht voor het verhelpen van storingen of diagnoses. Van wat ik kan zien, kost de batterij intern 65€ (prijzen die VAG-dealers krijgen), dus ik zou het niet erg vinden om die te betalen. Zolang ik niet de hele noodunit hoef te vervangen (ongeveer 650€ interne prijs).

Zodra ik meer weet, zal ik u op de hoogte brengen.

Met dat soort geld, als de mijne dezelfde kant opgaat, dan overleef ik het wel zonder. Ik heb het nog nooit op eerdere auto's gehad en ik rijd al 55 jaar en ben er nog steeds 😁

• Haha
Voor dat soort geld, als de mijne op dezelfde manier kapot gaat, dan overleef ik wel zonder. Ik heb het nog nooit op eerdere auto's gehad en ik rijd al 55 jaar en ben er nog steeds 😁
Eens, misschien laten coderen om de foutmeldingen te stoppen 👌
Ik denk dat ik dat met andere dingen ook zou doen als het fout ging 🤔

Ja, ik voel me hetzelfde. Ik ben aan het kijken of ik het kan uitschakelen met obdeleven, voor het geval het misgaat. Voor een verplicht systeem om zoveel problemen te hebben, voelt oof... vooral omdat de auto hier nu voor 57.000 euro wordt verkocht 😱

Eens, misschien laten coderen om de foutmeldingen te stoppen 👌
Ik denk dat ik dat met andere dingen zou doen als het mis zou gaan 🤔
Enige probleem zou kunnen zijn als er een nieuwe APK-eis is om een werkende SOS-oproepfunctie te hebben. Denk eraan dat we ons nog steeds aan de EU houden wat betreft de autostandaarden.

Only snag might be if there is some new MOT requirement to have a working SOS call feature.
No emergency button doesn't exactly compromise driving safety but who knows 🤷‍♂️

Het grappige is dat hoewel de mijne rood is en ik de melding krijg als ik de auto aanzet, de noodknop perfect werkt. Ik heb het geprobeerd bij de dealer en het belde de VW-services. Het is gewoon rood om me ellendig te maken.

41 - 60 of 71 Posts