Volkswagen T-Roc Forum banner
41 - 60 of 71 Posts
Emergency Call Service i Security & Service Basic trwają 10 lat (w moim przypadku do 2029 roku)
 
  • Helpful
Reactions: Vernerbongo2
Nigdy nie miałem ani nie czytałem o żadnych takich fałszywych alertach i połączeniach.

Brzmi to bardziej jak jakiś problem w twoim samochodzie (być może czujnik) niż ogólny problem dotykający inne samochody, który zostałby naprawiony (?) przez aktualizację oprogramowania.

Czy próbowałeś zwykłego ponownego uruchomienia systemu informacyjno-rozrywkowego?

Uważam, że masz OBD11, więc czy sprawdziłeś, czy są jakieś zarejestrowane kody błędów?
Myślę, że @Ray Cathode miał tę samą wiadomość (skomentował wcześniej w tym wątku). Myślałem, że kilka osób to miało, ale właśnie wróciłem do wiadomości i to tylko on. Jednak Google sugeruje, że jest to znany problem i wymaga aktualizacji

Właściwie nie wykonał połączenia, tylko krótko pojawił się dwa razy, a potem zniknął.

Nie zdarzyło się to dzisiaj, ale zobaczę, jak będzie.
 
@Impala Nie wiedziałem tego, kupiłem swój zarejestrowany wcześniej i nie dostałem tej informacji wraz z moim samochodem. Wiedziałem, że aplikacja Connect kończy się za 3 lata, więc założyłem, że wszystko inne jest takie samo 🤷‍♂️

Dzięki 👌
 
Tak, większość zgłoszonych problemów dotyczy niedostępności SOS. Nie wiem, czy którykolwiek z nich został naprawiony przez dealera, ale niechciana aktywacja połączenia SOS może być kolejną manifestacją wadliwego modułu połączeń alarmowych. Zatem to samo źródło, tylko inny objaw.
 
  • Like
Reactions: Vernerbongo2
Niestety, ja również otrzymałem błąd „sos niedostępny”. Zabrałem go do serwisu VW i naprawili go dla mnie. Przycisk zmienił kolor na zielony i wyjechałem. Po przejechaniu około 10-15 km komunikat o błędzie pojawił się ponownie, a przycisk zmienił kolor na czerwony. Jutro wracam więc do serwisu.
 
Mam więc aktualizację po porannej wizycie w VW. Mechanik powiedział, że te moduły mają wbudowaną baterię (może sos działa również w przypadku odcięcia zasilania?) i że może być wadliwa.

Zastąpi ją, tak jak zrobili to wcześniej w Tiguanach, aby uniknąć wymiany modułu, ponieważ mój samochód ma już 3 lata (kupiony z drugiej ręki).
 
@leossmith nigdy wcześniej tego nie słyszałem, mam nadzieję, że działa 👌
Też wydało mi się to trochę dziwne, ale wygląda na to, że oni też nie mogli tego rozgryźć na miejscu. Mój ojciec jest emerytowanym dealerem samochodowym i właścicielem warsztatu blacharskiego, więc ma dobre relacje z lokalnym VW i próbują to rozgryźć, ale mechanik z salonu kilka razy powiedział nam, że mają specyficzne, regularne problemy z troc (i tiguan, które dzielą części).

Edycja:
Najwyraźniej to jest bateria (oficjalnie nie ma części zamiennej) w prawym górnym rogu.

Image
 
Uczciwie mówiąc, ma sens korzystanie z zupełnie innego zasilania awaryjnego, ponieważ ma ono wzywać służby ratunkowe w przypadku, gdy Twój samochód zamieni się w puree ziemniaczane, potencjalnie niszcząc główny akumulator lub okablowanie. Wyobrażam sobie, że jest to również jakoś chronione.
 
  • Like
Reactions: Vernerbongo2
Uczciwie mówiąc, ma sens, aby korzystać z zupełnie innego zasilania awaryjnego, ponieważ ma ono wzywać służby ratunkowe w przypadku, gdy Twój samochód zostanie zmiażdżony, potencjalnie niszcząc główny akumulator lub okablowanie. Wyobrażam sobie, że jest to również jakoś chronione.
Rzuciłem okiem i wydaje się, że znajduje się to w skrzynce "usługi awaryjne/połączone", która znajduje się w miejscu, w którym, jeśli zostanie zniszczona, prawdopodobnie nie będziesz już dbał o służby ratunkowe. Mam nadzieję, że to jest problem. Dziwne jest, że wiele samochodów VW ma ten problem z SOS i nigdzie się o tym nie wspomina.
 
Rzuciłem okiem i wydaje się, że jest w skrzynce "emergency/connected services", która znajduje się w miejscu, w którym, jeśli zostanie zniszczona, prawdopodobnie nie zależy ci już na służbach ratunkowych. Mam nadzieję, że to jest problem. Dziwne jest, że wiele samochodów VW ma ten problem z sos i nigdzie o tym nie wspomniano.
Tak, można oczekiwać, że takie informacje będą rozpowszechniane wśród dealerów VW w ramach procedur analizy usterek, nad którymi muszą pracować.

Czy twoja bateria jest wymieniana bezpłatnie jako wczesna awaria? Spodziewałbym się, że taka bateria będzie ładowana i stale doładowywana oraz będzie miała długą żywotność.
 
Czy Twoja bateria jest wymieniana bezpłatnie z powodu wczesnej awarii? Oczekiwałbym, że taka bateria będzie ładowalna i będzie stale doładowywana oraz będzie miała długą żywotność.
Jeszcze nie mam pojęcia. Zapytałem, czy samochód jest nadal na gwarancji w takich sprawach, ale nigdy nie otrzymałem odpowiedzi. Jednak ze względu na "relacje" z salonem nie pobrano ode mnie żadnych opłat za usuwanie usterek ani diagnostykę. Z tego, co widzę, bateria kosztuje wewnętrznie 65€ (ceny, jakie otrzymują salony VAG), więc nie miałbym nic przeciwko zapłaceniu za nią. O ile nie będę musiał wymieniać całego zespołu awaryjnego (wewnętrzna cena około 650€).

Jak tylko dowiem się więcej, zaktualizuję Cię.
 
Przy takich pieniądzach, jeśli moje pójdą w ten sam sposób, to przeżyję bez nich. Nigdy nie miałem tego w żadnym z poprzednich samochodów, a jeżdżę od 55 lat i wciąż tu jestem 😁
 
  • Haha
Reactions: Vernerbongo2
Za takie pieniądze, jeśli mój pójdzie w ten sam sposób, to przeżyję bez niego. Nigdy nie miałem tego w żadnym z poprzednich samochodów i jeżdżę od 55 lat i wciąż tu jestem 😁
Zgadzam się, może zakodować to, aby zatrzymać komunikaty o błędach 👌
Myślę, że zrobiłbym to samo z innymi rzeczami, gdyby coś poszło nie tak 🤔
 
Tak, czuję to samo. Sprawdzam, czy mogę to wyłączyć za pomocą obdeleven, na wypadek gdyby coś poszło nie tak. Jak na obowiązkowy system, mieć tyle problemów, to oof... zwłaszcza, że samochód sprzedaje się tutaj za 57 tys. teraz 😱
 
Zgoda, może to zakodować, aby zatrzymać komunikaty o błędach 👌
Myślę, że zrobiłbym to z innymi rzeczami, gdyby coś poszło nie tak 🤔
Jedynym problemem może być to, czy istnieje jakiś nowy wymóg badania technicznego, aby mieć działającą funkcję połączenia SOS. Pamiętaj, że nadal dostosowujemy się do UE w zakresie standardów samochodowych.
 
Only snag might be if there is some new MOT requirement to have a working SOS call feature.
No emergency button doesn't exactly compromise driving safety but who knows 🤷‍♂️
 
Zabawne jest to, że chociaż mój jest czerwony i otrzymuję komunikat po włączeniu samochodu, przycisk alarmowy działa idealnie. Próbowałem go w salonie i zadzwonił do serwisu VW. Jest po prostu czerwony, żeby mnie dobić.
 
41 - 60 of 71 Posts