Volkswagen T-Roc Forum banner
41 - 58 of 58 Posts
Ze zitten in stoffen zakken zoals bij het wiel geleverd, en ik heb ze samen met mijn gevarendriehoek en EHBO-kit in de uitsparing van het wiel liggen. Ik heb een aantal zeer lange zwarte kabelbinders en het vastzetten aan de gaten in het wiel is mogelijk... maar hoe zal ik me voelen als ik pech heb en geen mes heb?
Je zou een probleem kunnen hebben met de politie als je een mes (machete?) in de kofferbak hebt, dus ik zou een nagelknipper voorstellen :ROFLMAO::LOL:

Discussion starter · #45 · (Edited)
Toen ik voor het laatst postte, was ik op zoek naar een vloer/zitting voor het reservewiel. Omdat ik het schuim uit de kofferbak moest verwijderen dat de rommel en de pomp bevatte, had ik in feite de geluiddempende eigenschappen van een grote klomp schuim in die holte verwijderd. Omdat het een mooie nieuwe auto is, wilde ik geen kitscherige oplossing die de auto zou bederven. Vandaag zag ik deze bij Halfords in de aanbieding voor £ 8 voor een verpakking van 6. Eén bedekte de vloer van de put en een andere was op maat gesneden voor de vleugels, met een decoupeerzaag in de randen gepuzzeld om het gebied op te vullen. Dus mijn totale kosten tot nu toe voor een 19" stalen reservewiel met schaarkrik en gereedschap (alles in de meegeleverde tassen £ 180) plus de wielmontageschroef voor de langere lengte (£ 1,70 geleverd) plus de vloer van de uitsparing in de kofferbak £ 8 (waarvan ik £ 2,60 heb gebruikt) laten we het afgerond £ 190 noemen. Ik zal een beetje trimmen om af te werken als het koeler is, dit spul snijdt met een grote schaar. Deze hele verandering is op geen enkele manier gelijmd of veranderd, niet onmiddellijk ongedaan gemaakt als ik besluit de auto en het reservewiel apart te verkopen. Vermeldenswaardig is dat de oproep naar VW, waarbij ik mijn lokale dealer en mijn e-mailadres heb opgegeven om te informeren naar een VW reservewiel en kit, nog steeds geen antwoord of reactie heeft opgeleverd en werd gedaan toen ik deze thread 2 weken geleden begon!

Mijn nieuwe reservewiel is vandaag aangekomen, levering de volgende dag inbegrepen in de prijs van £180 voor de wiel en gereedschappen, inclusief krik en alle benodigde sleutels. Ik heb het gemeten en het heeft dezelfde diameter over de band als het 19" origineel. Vanaf hier View attachment 6759
begon de teleurstelling. Zoals je kunt zien, is de 19" veel te groot om in de schuimrubberen inzet te passen die VW in de kofferbak plaatst. Ik denk dat dat de reden is waarom ze compromissen sluiten en een 18" wiel gebruiken in het reservewiel dat ze aanbieden... maar het is kleiner dan mijn wielen voor 50 mph rijden! View attachment 6760
Ik heb het schuimrubber moeten verwijderen en het wiel met het gereedschap in het midden in de uitsparing moeten plaatsen. De "vasthoudschroef" die het midden van het schuimrubber vastzet, is niet lang genoeg om door het reservewiel te reiken, ongeacht de manier waarop het is geplaatst, dus vastzetten is niet mogelijk. Ik denk dat ik een oud stuk deken of iets dergelijks onder het reservewiel zou kunnen plaatsen om de uitsparing te bekleden en wrijvingsproblemen te voorkomen en eventuele bewegingen op te vangen. De hoes past prima, maar natuurlijk is de gevormde uitsparing voor de winddeflector verdwenen. Ik heb dit gekocht vanwege een aanstaande roadtrip door de Hooglanden, en in de wetenschap dat proberen AA-service te krijgen op Mull of Skye een lange wachttijd zou kunnen betekenen. Gekocht bij The Wheel Shop op Ebay.
PS.... Ik ben naar de VW-website gegaan en heb geklikt om de prijs en beschikbaarheid van een VW-reservewiel voor mijn auto op te vragen. De vrouw met wie ik in de netchat sprak, noteerde al mijn gegevens en zei dat de lokale VW-dealer in Maidstone onderdelen zou krijgen om de info te beveiligen en het naar mij te e-mailen. Het is meer dan een week later en er is niets aangekomen. Een beetje zoals proberen een kofferbakbekleding te kopen die VW vermeldt maar die niet in het VK bestaat... of toen ik een winddeflector voor mijn nieuwe T Roc R Line Convertible wilde en er geen in het VK bestonden, waardoor ik bij een man in Duitsland via het net moest bestellen! Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de Britse afhandeling van dit eens zo premium buitenlandse product.
Ik heb een gebruikte 'vasthoudschroef' van fl'ebay gekocht die van een Audi A6 kwam voor ongeveer £8 - past perfect!!

Heeft iemand een langere reservewielbout gevonden die een reservewiel en subwoofer op hun plaats kan houden? Ik heb de 12,5 cm lange en hij is te kort.

Probeer het met een andere browser
Blijkt dat er een rode x met de standaardinstelling in een heel klein lettertype bovenaan het scherm stond, wat betekent dat de adresgegevens niet van PayPal werden opgehaald en de aankoop effectief werd geblokkeerd totdat ik het verzendadres had bijgewerkt.
Alles is nu besteld.

Is er iemand die een langere reservewielbout heeft gevonden die een reservewiel en subwoofer op hun plaats kan houden? Ik heb de 12,5 cm lange en hij is te kort.
Ik dacht dat de 127 mm voor de subwoofer was:
"127 mm lang (5Q0803899), reservewielmontage voor voertuigen met subwoofers".
Kan geen langere bout/schroef zien.

Ik dacht dat de 127 mm voor de subwoofer was:
"127 mm lang (5Q0803899), reservewielmontage voor voertuigen met subwoofers".
Kan geen langere bout/schroef zien.

View attachment 7150
@Rocky53 ik ook, ik heb dat onderdeel gekocht en het past niet, het is ongeveer 12 mm te kort. (Ik zal het te zijner tijd te koop aanbieden)
Misschien heeft dat meer te maken met het 19" reservewiel dat ik heb gekocht... Ik heb een langere besteld van AliExpress, hopelijk lukt dat.

De meeste reservewielen gebruiken een 17-inch velg met een band met een hoger profiel. Als het wiel/de band dat u heeft niet volledig in de put past, dan moet de schroef langer zijn.

het past prima in de put, krap maar prima, maar ja, het is een 19", dus dat zou de noodzaak van de langere schroef verklaren

@Rocky53 ik ook, ik heb dat onderdeel gekocht en het past niet, het is ongeveer 12 mm te kort. (Ik zal het te zijner tijd te koop aanbieden)
Misschien heeft dat meer te maken met het 19" reservewiel dat ik heb gekocht... Ik heb een langere besteld van AliExpress, hopelijk lukt dat.
Klinkt alsof ze je een standaardmaat hebben gestuurd.
110 mm lang (3G0803899E).

41 - 58 of 58 Posts